RECENSIES
Kees Jansma was eigenaar van Restaurant De Grote Wielen in Leeuwarden en sinds 2004 klant van De Jong AFM. In het verlengde daarvan heeft FinFocus Overnameadviseurs onlangs de verkoop van het restaurant begeleid.
Jansma heeft destijds gekozen voor De Jong AFM vanwege de kleinschaligheid en de goede kwaliteit-prijsverhouding. “Ik kon altijd terecht bij de medewerkers van De Jong AFM en de lijntjes waren kort. De slogans “een goede kennis van uw zaak” en “persoonlijke professionals met passie” zijn meer dan van toepassing!” aldus Jansma. “In de afgelopen maanden zijn we bovendien uitstekend begeleid en geadviseerd met betrekking tot de verkoop van ons restaurant. Met behulp van een jurist en de gedegen kennis van de medewerkers van FinFocus Overnameadviseurs zijn we een eerlijke verkoopprijs overeengekomen. Het meedenken en het overleggen gedurende dit traject verliep gesmeerd en ook tijdens het doornemen van het koopcontract is er door de overnameadviseurs ingegrepen op het juiste moment waar dit nodig was”.
,,Altijd een eerlijk en gedegen advies’’
Prof. Dr. Gabriël Anthonio is eigenaar/directeur van Anthonio Consultancy & Research b.v. en als bijzonder hoogleraar Sociologie van Leiderschap verbonden aan de Rijksuniversiteit Groningen.
Vooral het plezierige contact, het vertrouwen en het motto ‘afspraak is afspraak’ is van doorslaggevend belang geweest voor zijn keuze voor De Jong AFM.
"Bij de Jong AFM werken vakmensen met oog voor de persoonlijke situatie en heerst er een goede balans tussen het zakelijke en het persoonlijke", aldus Anthonio.
"De medewerkers maken de slogans 'Een goede kennis van uw zaak' en 'Persoonlijke professionals met passie' meer dan waar. De korte lijnen zorgen ervoor dat er vrijwel altijd direct contact en reactie is als ik een vraag heb en er is dan ook altijd even ruimte om het over niet-zakelijke, meer persoonlijke zaken te hebben. Dat voelt prettig. Het advies wat ik krijg wordt goed onderbouwd en helder uitgelegd aan mij als 'leek' die vaak niet goed of helemaal op de hoogte is van belastingregels of het -jargon. Bovendien krijg je dan misschien wel niet altijd het advies waar je op hoopte, maar het is wel altijd een eerlijk en gedegen advies".
,,De Jong AFM zet woorden om in daden’’
George Stuivenvolt is secretaris/penningmeester van de Stichting Ondersteuning Maatschappelijke Activiteiten Regionaal (SOMAR) en de Stichting Kringloopproject FZO.
Over De Jong AFM zegt hij: ,,Al sinds de oprichting maken beide stichtingen gebruik van de diensten De Jong. Dat we in de loop der tijd niet verkast zijn naar een ander kantoor, zegt genoeg. Naast het zakelijke aspect voelen wij vertrouwen en persoonlijke betrokkenheid bij de directie, het management en de medewerkers.’’
,,De door het bedrijf gehanteerde slogans `Een goede kennis van uw zaak’ en ‘Persoonlijke Professionals met Passie’ worden in de praktijk meer dan waar gemaakt. De Jong AFM zet woorden om in daden. Voor ons staat het bedrijf voor deskundigheid, doordachtheid, doortastendheid, betrokkenheid en betrouwbaarheid. Bovendien worden facturen niet met een hooivork geschreven. De Jong AFM is betaalbaar en ook dat is voor onze stichtingen niet onbelangrijk. Ik kan het bedrijf bij iedereen aanbevelen.’’
,,Uitstekende vertrouwensrelatie tussen accountant en cliënt’’
Klaas Braaksma was MKB-ondernemer, voorzitter a.i. van de winkeliersvereniging ha&ie te Drachten en is thans voorzitter van de PR-commissie ha&ie. Het doel van de ondernemersvereniging is het behartigen van de belangen van haar leden binnen het midden-en kleinbedrijf (en de industrie) in Drachten.
Braaksma vindt de vertrouwensrelatie tussen cliënt en accountant erg belangrijk. ,,Een goede, persoonlijke relatie loont en is de basis tot zakelijk succes’’, aldus Braaksma. ,,Wat dat betreft, heb ik over De Jong AFM absoluut geen klagen. De persoonlijke band is heel goed, het is een niet te groot kantoor, de lijnen zijn kort. De medewerkers zijn in alle opzichten een goede kennis van onze ‘zaak’. Ze zijn gedreven en gepassioneerd met hun vak bezig. Dit uit zich in nét dat stapje extra zetten.’’
,,Ook zijn ze goed op de hoogte van de wet- en regelgeving en informeren de cliënt tijdig wanneer er actuele ontwikkelingen zijn die van invloed (kunnen) zijn op de bedrijfsvoering. Het zijn echte professionals, met veel deskundigheid, die ons ontzorgen en waar je altijd op kunt rekenen.’’